dinsdag 12 oktober 2010

Building Forgotten Realms Lore - Part I

Een necro is spe en een priest van Kelemvor in 1 party. Dit geeft natuurlijk de nodige levensbeschouwelijke discussie. Wie doet het goed, wie heeft het bij het verkeerde eind. Is een nero te pragmatisch, is Kelemvor te fundamentalistisch?

In the blue corner, weighing a puny 80 pounds...... Zuuuuuulllllll
In the red corner, weighing 120 pounds, not even counting armor..... Aaaaaadeeeeeennnnnn

Zull
Oh, en misschien is het inderdaad verstandig te converten. Die Kelemvor heeft het niet helemaal begrepen volgens mij. Jij moet dieven en verkrachters een proper burial geven, maar onschuldige, lieve en nuttige dieren hebben geen ziel en mogen rotten en stinken langs de weg? En om -bijvoorbeeld- een zombie maak je je dan weer wel druk...maar die heeft toch ook geen ziel? Ik snap er niks van hoor. Moeten we Draken en Demons straks ook begraven? Weet je HOE DIEP dat gat moet zijn voor een Pit Fiend? Wees dan in ieder geval consequent.

Maargoed, je bent een aardige en betrouwbare kerel, da's het belangrijkste. Je bent gelukkig heel anders dan die andere priest van Kelemvor die ik gekend heb.

Aden
Dieven en verkrachters leggen verantwoording voor hun daden af in de hel, dit betekent niet dat je niet stil mag staan bij het feit dat iemands ziel deze aarde heeft verlaten voor zijn eeuwige bestemming. Dat is een serieuze zaak, daarom verdient een lichaam respect en dus een afscheidsritueel. Dieren mogen nog zo lief, nuttig of onschuldig zijn, ze hebben geen ziel. Wat niet betekent dat ze langs de weg moeten rotten of als handpop gebruikt moeten worden, maar het begraven van dieren is wat mij betreft meer iets praktisch.



Hoe het zit met draken en demons weet ik niet, maar hetzelfde geldt als voor de rest. Als ze een ziel hebben moet er afscheid van worden genomen als ze dood gaan, zo niet dan doe je wat het makkelijkst is. Wat mij betreft een beetje een vergezocht voorbeeld, want als we die ooit tegenkomen lijkt het me beter dat zij zich afvragen of ze afscheid moeten nemen van ons.

Zombies zijn per definitie onnatuurlijk en evil, als ik er ooit een tegenkom beuk ik die meteen in elkaar. En iemand die die schepsels deze wereld in haalt kan ook een ros verwachten. En als je het wil weten, ik zou ze allemaal in één moeite door begraven, niemand ligt te wachten op het halfvergane lijk van zijn opa langs de weg.

Zull
Ik snap je religie en je rituelen wel hoor. Dat is jullie filosofie en daar handelen jullie naar. Dat is je goed recht. Ik zeg alleen dat het niet erg logisch is. Volgens mij heeft alles dat leeft een ziel. Ik moet het erg mis hebben als er geen paarden zijn in Celestia. En ik heb gehoord van ondode Elven, goede wezens die heilige plaatsen bewaken. Jij zou ze terplekke neer moeten slaan. De dood is een enigma, en ik zeg je dat het niet zo zwart-wit is als jij stelt. Jergal dacht over dat soort zaken na. Hij had er eeuwen de tijd voor. Hij was zo neutraal als de dood zelf. Kelemvor was maar een sterveling. Erg moedig en nobel, maar niet zo heel bedachtzaam.



Ik wil niet te veel kwijt over die collega van je, aangezien je waarschijnlijk niet met die specifieke tak van je kerk geassocieerd wil worden. In Waterdeep, waar ik vandaan kom, zijn ze niet allemaal zo netjes als jij (Zucht diep, kijkt even glazig)... Maar al dit filosofisch ge-emmer maakt me dorstig. Als Tymora het wil is het bier hier beter dan in het vorige gehucht! WAARD!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten