zondag 27 februari 2011

Traveller Vrijdag 25 februari

Nu de astroidbelt met ijzererts een flink stuk verder is gedreven is het drukker op Takeda Station. Alleen voor de allergrootste schepen die onder de Miner Federation varen is het nog rendabel om door te blijven minen. Alle kleine en alle onafhankelijke miners zitten in Murphy's hun zuur verdiende centen om te zetten in bier en pretzels. De crew van de beetlejuice hangt wat rond op zoek naar informatie, deals, en opdrachten.

Galactic Dragon
Tijdens een vluchtje de vorige week had de computer problemen met de autopilot. Een snelle analyse van het systeem wees uit dat het tijd was dat er updates gedraaid moesten worden, en de memorytapes gedefragmenteerd werden. De routine checks leverde 1 vreemd bestand op. Dit bestand viel op omdat het niet was te verplaatsen. Nadere inspectie wees uit dat het geëncodeerd was (zie hier voor het ontcijferen van het bericht). Uiteindelijk hebben we het bericht ontcijferd en konden we het volgende lezen:

Hello world. Whomever finds this ship will probably discover this eventually. And beware, new owner, because this vessel is cursed. Ever since I found it and got it working, I've had continuous bad luck. And now I'm sure I'm being followed. Lurkers in the Shadows at Takeda. All because of this ship. I'm going to hide it, I hope it will get them of my trail. If you found it, I'll probably be gone. So good luck with it, and good luck finding spare parts. Most of them won't fit. Ironic, because it's very likely there's a large amount of parts and upgrades right here in this system. But I would never go back where I found this ship. Far to dangerous. So don't look in this here computer. You won't find the coordinates of the Galactic Dragon's location. I only cary them in my personal log. Ahriy!

Aan ons dus de uitdaging om de locatie van de Galactic Dragon te vinden. Op die plek vinden we meer spare parts voor ons schip, en wie weet kunnen we er wel een jumpdrive vinden. In eerste instantie zijn we op zoek geweest binnen Takeda station. Natuurlijk was nze eerte aanleiding de konining van administratie op Takeda Station: Sandra. Alhoewel Sandra moeite had met de gegevens boven tafel te krijgen lukte het toch met enige assistentie van Charles (toch?). In haar systemen vond zij een oude service opdracht voor de Galactic Drag, een koffiehoek in het servicegedeelte van Takeda Station.



Wij dus op zoek naar een koffiehoek. Helaas wilde Joe ons niet helpen. Toen is, op aanwijzing van Murphy een deel van ons naar beneden gegaan op dezelfde manier als toen de ratten moesten worden verdelgd. Na wat zoeken, en geholpen door de aanwijzigen van Sandra, werd de Galactic Drag al snel gevonden. Het bleek om een gewone nis in het station te gaan waar de arbeiders van hun surrogaatkoffie konden genieten. Na wat rondzoeken viel het ineens op dat er met koeienletters Galactic Drag op de muur geschreven stond. Het lettertype dat hiervoor gebruikt werd leek verdacht veel op het lettertype dat gebruikt wordt om scheepsnamen op rompen te schilderen. Toen de muren van de koffiehoek wat nauwkeuriger bestudeerd werden bleek al snel dat het daadwerkelijk om hullmateriaal ging. Een stuk van de Galactic Dragon was hier dus feitelijk onderdeel van het station.



Toen we met deze informatie navraag gingen doen bij de oudgedienden op het station bleek dat grote delen van het station van gejut materiaal zijn gemaakt. Blijkbaar is daar ook een stuk van de Galactic Dragon bijgekomen. Kortom, voor de speurtocht naar de Galactic Dragon waren we weer terug bij af.

Navraag naar de vorige eigenaar van de Beetlejuice leverde meer op. Aanvankelijk probeerden we Habibi te paaien. Maar, zoals gebruikelijk kregen we daar nul op het request. Het uitvragen van Murphy en een aantal oude miners, waaronder Steve, leverde meer op. Via Sandra wisten we al dat het schip een jaar of 10 geleden een periode af en aan kwam vliegen. Murphy wist bij de naam Kazaya te vertellen dat dat een alien was die 10 jaar geleden op Takeda station kwam. Het was een Aslan die hier voor (kleine) zaken kwam. Aanvankelijk was het een toffe peer, maar na verloop van tijd werd hij steeds meer paranoide. Uiteindelijk is hij op Takeda Station gevonden met schot en snijwonden. Helaas is de achtergrond van zijn moord nooit opgehelderd. Wat we wel nog te weten zijn gekomen is dat Kazaya een scharreltje had op Takeda Station. Pam, zoals ze heette, is naar boven verhuisd om in de lounge van Takeda zelf te werken. Een mooi punt voor verder onderzoek.



Baccus als smokkelaar
Parallel aan onze zoektocht naar de Galactic Dragon zij we bezig met een klus in opdracht van . Baccus wordt door de geheime dienst van Inchin verdacht van het handelen in wapens. Hij zou wapens leveren aan een Inchinese rebellengroepering. Het initiele plan van Jack om hem er in te luizen door zijn vrachtbrieven te vervalsen werd vrij snel afgekeurd. Als alternatief hield Jolnar Baccus en de crew bezig met gokken terwijl Ed, Charles en Jack inbraken op het schip van Baccus.

De poging om in te breken liep vrij snel spaak. We hadden niet de juiste toegangscodes. Gelukkig kon Ed wat aanpappen met een werker in de dokken. Hierdoor mocht hij mee in het kleine scheepje waarmee containers geladen worden. Hierdoor weet Ed de code van de grote sluis te ontfutselen: 5382. Uitgaande van de luiheid der mensen hebben we 5382 ook maar geprobeert op de sluis voor de bemanning, en dat werkte. Het eerste ruim leverde niets op. We hebben hier wat kratten opengetrokken, en wat electronica die er in zat buitgemaakt, maar verder niets verdachts gevonden. In het tweede ruim stond tot ieders verbazing een klein spaceship. Niemand had dit schip eerder gezien, en het was dan ook hoofdverdachte voor smokkelruns naar de planeet. Charles had samen met Max een zender gemaakt die ons in staat stelde om met een range van ongeveer 1000 kilometer een ship te kunnen tracken.



Toen we nietsvermoedend de bay in liepen op de zender te plaatsen hoorde we het bekende geluid van gunturrets die geactiveerd werden. Hierop zijn we even teruggedeinst. De strategie die we vervolgens bewandeld hebben is dat Ed een sprintje trok om onder het schip terecht te komen, terwijl Jack probeerde om de aandacht van de turrets te trekken. Nou dat lukte. Jack is daarbij vol geraakt door een van de turrets, hetgeen een behoorlijk bloederige bende opleverde. Gelukkig werd hij niet dodelijk getroffen, maar de bende moest toch opgeruimd worden.



Uiteindelijk heeft Jolnar nog een hoeveelheid van zijn verloren credits terug weten te winnen, wat voor hem zijn dag ook weer helemaal goed maakte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten